måndag 2 april 2012

Träningen idag

Vad gillar Donatello att göra mest? Äta mat! I alla fall, idag var vi i grannens paddock och tränade lite på olika saker så som form, ryggningar, trav i form, sidvärtsrörelser och så vidare. Till en början gick det faktiskt helt okej, det var inte svårt att be honom om formen och han behöll den ganska bra, till och med traven gjorde han utan problem. Enda gången som han höjde nacken något var när vi bytte varv(red i en åtta) men sen gick han ner med huvudet igen. Mitt största problem just nu är att få honom att göra avbrott och igångsättningar i form och även att kunna göra halt utan att han ser ut som en stjärnkikare. Det var nog där någon gång som passet idag gick snett och jag tar på mig det. Mitt tålamod var långt ifrån bra och jag blev irriterad och det ledde till att han blev irriterad och så vidare.

Efter en stunds bråkande så tog jag mig samman och fokuserade på några enkla övningar så att det skulle bli ett positivt avslut i alla fall och det fungerade hyfsat okej. Jag inser i alla fall vad jag måste öva på, stänga ute vardagen och inte låta det gå ut över min ridning! Jag ska skriva upp det på en lapp och sätta den i stallet och hoppas på lite mental träning. Ingen som har några tips på hur man gör det lättast? Att behålla lugnet och fokuset även om det inte går som man vill? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar