torsdag 12 april 2012

Dagens ritt

Idag var vi ute i drygt två timmar, värmde en halvtimma i skritt och sen gjorde vi allt från halter, sidvärtsrörelser till galoppfattningar och småhopp över nersågade träd. Han gick fint hela tiden i skritten och traven, det var inga problem alls! Gramanen var med men det hängde löst största delen av turen. Det var bara vid galoppen den användes. Typ 30% av fattningarna och galopperna blev okej. I det här fallet är 30% en bra siffra så jag var nöjd där också!

Imorgon är det träning på Tokarp och det ser jag fram emot! Vi har gjort stora framsteg sen vi började träna igen! Mitt mål är att kunna rida i arbetsgalopp och att han ska behålla en bra form och inte springa iväg. Vi behöver även öva på fattningarna och där är det nog mest jag som behöver jobba! Jag behöver tänka på att sitta ner i sadeln och inte kasta mig framåt för att få honom att göra en fattning. Likaså behöver jag hålla kvar i tyglarna och inte "kasta fram" händerna heller.

Ikväll startar jag en ny kategori, "min åsikt" och där kommer jag att skriva om olika ämnen främst inom hästvärlden där folk verkar ha tydligt skilda åsikter. Ikväll kommer det att handla om raser.

Nu ska jag iväg på möte med grön ungdom och sen ska jag åka och handla med mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar