onsdag 25 april 2012

Jefla lastbilar...

Idag bytte jag tillbaka till det vanliga bettet(har haft pessoa på honom i några dagar nu) och det fungerade finfint! Vi galopperade ingenting, men det andra fungerade fint. Tog en runda där jag är tvungen att rida en ganska bra bit på den stora vägen(70km/h) och var då även tvungen att rida förbi slakteriet vilket Donatello inte uppskattade och jag förstår honom. Det värsta med den biten, förutom slakteriet, var alla gigantiska lastbilar som kör förbi alldeles för fort och alldeles för nära.. Hur tänker de? Det var en av sju chaufförer som bromsade in och väntade på att bilarna från andra hållet hade kört förbi så att han kunde hålla ett ordentligt avstånd..

Det tränades i alla fall balans idag då jag red barbacka och Donatello tyckte att det var väldigt spännande att hoppa omkring och "bli skrämd" av ingenting. För stenar, stora grästuvor, andra hästar, parkerade hästlastbilar och staket är ju ganska farligt! Sen undrar jag hur vi det senaste har lyckats att pricka in varenda  ösregn! Nu ska jag packa(har inte börjat och vi åker kl 06.20 imorgon....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar