lördag 14 april 2012

Min fina häst

Idag löslongerade jag honom, vilket gick väldigt mycket bättre än lektionen igår. Kanske mest för att jag inte krävde jättemycket av honom mer än att springa runt och lyssna på vad jag sa. Fast det gjorde han i ocg för sig jättebra! Han bytte gångart både uppåt och nedåt 99% av alla gånger jag bad honom och han blev en hejare på att byta varv när jag bad honom. Jag behövde tillslut bara gå lite framför honom(jag stod fortfarande nästan i mitten, behövde bara flytta mig kanske två, tre meter) alltså svårt att förklara, men som när man longerar så står man ju i "mitten" av hästen. Skit samma, vi har aldrig övat på det förut men han fixade det galant efter några få gånger!

Sen lekte vi lite "följa john" och det fungerade också finfint! Han följde efter mig överallt och stannade tvärt när jag stannade för att inte gå in i mig. Han sprang när jag sprang, backade när jag bad honom att backa och så vidare. Det höjde verkligen känslan från igår! Men vi får väl se på tävlingen imorgon, jag måste tänka positivt så går det nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar