torsdag 19 april 2012

Min åsikt om dyra schabrak och annan utrustning

Det här schabraket är det dyraste jag köpt, det kostade runt 350 på mässan när jag var var Göteborgs Horse Show i år. Jag älskar det! Det används endast på tävlingar, jag är med andra ord ganska rädd om det. Jag tror inte att jag skulle lägga mycket mer pengar på ett schabrak än så, absolut max 400 kronor någon enstaka gång, kanske. I alla fall, det här schabraket var värt pengarna!

Men sen finns det schabrak som det här. 1098 kronor för ett schabrak?! Vem betalar så mycket pengar? Okej om det hade varit skitsnyggt och om man hade lite bättre ställt än vad jag har det, men jag tycker att detta ser ut som ett vanligt schabrak från typ Hööks.. Det här schabraket skulle jag aldrig köpa, inte ens om det kostade 300 kronor.
Summan av kardemumman(hehe) tycker jag är att det är ganska onödigt att köpa dyra schabrak men samtidigt väldigt roligt! Jag gillar att ha ett "finare" schabrak till tävling för att det är kul att klä upp sig själv och hästen vid mer speciella tillfällen. Till träningar kan också vara kul att vara lite extra fixad, inte så att man behöver köpa dyra och nya grejer hela tiden utan bara se prydlig ut. Då är det roligare att träna, tycker jag. Jag var inte så noga med hur jag eller hästen såg ut förut, då kunde det vara omatchat och leriga ridskor när jag red. Nu tycker jag att det är jättekul att matcha lite i alla fall, det behöver inte alls vara dyra saker, det har jag inte råd med, men samma färg på lindor och schabrak eller på schabraket och jackan/tröjan. Man rider inte bättre med snygg utrustning, men det känns lite mer seriöst och det kan påverka mentalt.

Detta tycker jag i alla fall, ni gör som ni vill! Ha en fortsatt trevlig kväll/natt. Godnatt!

1 kommentar: