söndag 22 april 2012

Världscupen och dagens ridpass


Rich Feller har minst sagt en udda sits, men han nollade precis(kollar på den inspelade världscupen) så något rätt gör han väl verkligen!

Idag har det spöregnat halva dagen, från typ tvåtiden. Dumt av mig att bestämma mig för att rida efter lunch... Vi var ute i runt 40 minuter, hade tänkt att ta en mycket längre runda men det regnade för mycket. Idag valde jag att byta bett till pessoabettet, det har jag inte använt sen i sommras, men jag vill se hur han gick med det. Jag hade tyglarna i ringen näst längst ner och han gick fantastiskt!

Jag behövde inte använda någon som helst styrka utan det räckte med att jag kramade tyglarna en aning så gjorde han som jag ville, den känslan vill jag få till med ett vanligt tränsbett! Han krökte jättefint på nacken, trampade på bra och vi gjorde världens snyggaste ökning i traven och sen ner till arbetstrav, ryggning, framåt och skänkelvikningar åt båda hållen. Allt det utan att han drog upp huvudet eller stretade emot det minsta! Kan allt ha berott på bettet? Jag tror att både jag och han hade en väldigt bra dag idag trots det hemska vädret!
Nu såg jag att Rich Feller vann också! Rolf Göran kom sexa, bra jobbat!!

1 kommentar: