måndag 30 april 2012

Londonresan!

Jag kan försöka att sammanfatta resan så gott jag kan.

Första dagen åkte vi ifrån Borås klockan 07.00 och Fredrik var snäll och skjutsade oss till flygplatsen och tog med sig bilen tillbaka till Borås igen. Tack! Det första vi gjorde i London var att checka in på vårt hostel, där sov vi i en sovsal med 9 andra personer från olika länder, det var en man där från Syrien som när vi kom dit hade bott där i tre veckor, han skulle stanna där i sju(!) månader. Jag skulle aldrig klara av att bo så länge där! Det var trångt och frukosten bestod av vitt formbröd med sylt och te. Men men, 150 kronor/natt ca!
Vi drog sedan direkt till Camden market, bästa stället i hela London! Dock köpte jag inte så mycket, bara ett par skor, mat och senare på kvällen alkohol.Vi hade tänkt att tatuera oss, men det var svindyrt! På kvällen ville vi göra något kul så vi frågade en kille med tuppkam och en delfin tatuerad i pannan vart vi skulle gå om vi ville hitta den konstigaste klubben i hela Camden. Han gav oss en vägbeskrivning och sen blev kvällen väldigt konstig men hur kul som helst!
Andra dagen drog vi till Oxford Street och där var vi på bland annat Top shop och Primark(såklart) jag köpte lite grejer men inte så mycket, hade inte riktigt plats för det då vi bara hade handbagage med oss på planet hem sen. Vi åt sushi och åkte tillbaka till vårt hostel för att byta om, på kvällen träffade vi Michaelas kompis som visade oss olika klubbar, kvällen slutade med att vi var på en gayklubb som hete Heaven, ganska känd tydligen. Londons uteliv är såhäääääär mycket bättre än vad det är i Borås och Göteborg tillsammans. Men det är väl inte så konstigt kanske...

Dagen innan hemresan så var vi på ett museum och i Brick Lane, där är det nästan bara second handbutiker och caféer, ganska dyrt dock, men det var kul att bara gå omkring och kolla på alla fina saker. Vi åt pannkakor med choklad på, fantastiskt! Mat, dricka och tunnelbana var nog det jag la mest pengar på under resan! Även denna dagen åt vi sushi.

Vi hade inte bokat hostel sista natten då tåget ändå skulle gå 04.10 så vi tänkte sitta på någon pub tills den stängde och sen dra vidare till stationen, det gick väl inte riktigt som vi hade tänkt oss... För det första så spöregnade det och för det andra hade vi inte riktigt "gå ut på krogen"kläderna på oss så vi var väl inte snyggast i världen. När vi väl hittat en krog som såg bra ut med ganska mycket folk men ändå något bord ledigt så fick vi inte sitta där. Det kom fram en ful liten servitör till oss och sa att det var stängt?! Verkligen? Kunde han inte bara sagt att vi var för skabbiga? Jag menar, vi visste mycket väl hur vi såg ut... Han hänvisade oss till Brick Lane, stället med hippies och annat lösdrivande folk. Vi skällde ut honom på svenska och gick. Det slutade med varm choklad på ett öppet ställe i Brick Lane och sen en promenad på nästan en timma i spöregn tillbaka till stationen. Vi gick vilse och folk kunde inte ge en ordentlig vägbeskrivning... Vi lyckades tillslut hitta och vi hann med flyget hem.

Jag kom hem runt elva och sen sov jag flera timmar under dagen och i natt sov jag tolv timmar. Jag är fortfarande trött men jag lever i alla fall och har haft en amazing helg! Nu ska jag fixa middag och sen ska jag rida ut en bit. Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar