lördag 14 april 2012

Min åsikt om flaggor

Flaggor? Jo men alla som rider runt med till exempel ett John Whitakerschabrak(det med Storbritanniens flagga på) eller med sverigeprylar. Jag visar bilder sedan.

Att rida med svenska flaggan på schabraket eller använda blågula färger i sin outfit har jag aldrig riktigt förstått mig på då jag inte tycker att färgerna är speciellt snygga, för det första och för det andra så ser det ut som om man rider i landslaget eller liknande. Det hade ju sett ganska dumt ut om jag och Donatello kom med en sverigeoutfit eftersom att vi är långt ifrån landslagsryttare.

Att rida med John Whitakers schabrak med dessa färger tycker jag är snyggt, mest för att färgerna passar så bra ihop och att det är ganska modernt med Storbritanniens och USAs flaggor i övrigt. Men sen känns det ju ganska konstigt att rida runt med en flagga som inte är ens egen och då kanske det hade varit bättre med en sverigeflagga? Eller jag vet inte riktigt, jag hade gärna ridit runt med en sverigeflagga om den hade varit lika snygg, men den är, förlåt, skitful. Dock hittade jag en bild på Dario, Tyras häst, när han hade ett ridtäcke med svenska flaggan på och det var snyggt. Eller i alla fall helt okej.
Min slutsats är att jag personligen inte skulle köpa varken ett sverigetäcke eller ett storbritannienschabrak för att jag tycker att det skulle kännas konstigt att använda då jag dels inte är från Storbritannien eller är med i landslaget. Dock tycker jag att det är snyggt om man använder flaggorna på ett snyggt sätt, som i schabraket och ser inget problem i att folk använder det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar