lördag 21 april 2012

Gårdagen


Kaotiskt och stressigt är väl en bra sammanfattning av gårdagen tror jag! Först var jag i skolan, sen bar det av till systembolaget(det känns jätteskumt att bara kunna gå in där och köpa vad som helst nu) efter det åkte jag hem, mockade, löslongerade, duschade och drog in till stan igen. Det blev en liten fin förfest och sen vidare till lite olika ställen, det slutade med Wiser's Pub och där stannade jag till kvart över två med väldigt fint folk! Men det blev lite för sent egentligen, skulle ju upp tidigt idag! Men men!

Longeringen var galen, jag var livrädd att han skulle gå om kull när han satte av i ful fart, låg ner i kurvorna och gjorde en rad med bockningar och bakutsparkar! Galet! Sen lugnade han ner sig en aning och då gick det bättre! Det var mest för att han skulle få röra lite på sig. Nu ska jag ut på en liten tur, det blir nog max en timmas ritt, men vi får se!


2 kommentarer:

  1. Hej! Undrar hur det går med försäljningen av Donatello? Har själv en häst till salu, och det är jättetrögt att sälja. De som svarar har alla möjliga förslag på byten, med bilar och hundvalpar. Många vill låna, eller köpa på avbetalning. Om man inte har 25 tusen till iköpet av häst, hur skall man då kunna ha råd att äga hästen? Funderar på om jag skall sänka priset med tio tusen från 25 till 15. Synd att det har kommit så många importhästar, de är billiga. Men har hört att de inte är så hållbara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går ganska trögt här med. Det är så himla många hästar som kommer ut på annons dagligen, så efter bara en dag ligger ens egna annons på typ sjunde sidan.. Hundvalpar alltså? Det låter spännande.. hur tänker folk? Jag lär nog få sänka priset en del också.. Ja alla de där hästhandlarna som köper in billigt och säljer för ett bra pris, de bryr sig inte riktigt om om hästarna är hållbara eller inte, bara de kan göra en bra affär.. Men men, jag får se, är det ingen som vill köpa honom så behåller jag honom och gör det bästa av det (:

      Radera