torsdag 5 april 2012

Svar på tal!


Till att börja med, anonym? Verkligen? Skriv vem du är! Sen så menar inte jag att jag ska ut och hoppa 1.20hoppningar med en treåring och utvecklas så sett, utan som jag skrev, jag vill utvecklas på det sättet så att jag får en vana av att hantera en unghäst, lära mig hur man går tillväga med inridning(även om det inte är jag som kommer att rida in hästen) och andra annorlunda grejer jämfört med att ha en skötsam och snäll gammal häst.

Sen undrar jag om du ens vet vad du pratar om? Donatello är bra på alla sätt och vis och självklart kan vi lära oss mycket mer tillsammans och klara av svårare dressyrprogram än ld:3 men att han har all potential? Vi hoppar 70banor och inte mer, han skulle säkert klara 80 cm men inte så mycket mer. I dressyren kan vi som sagt komma mycket längre men ja, jag hoppas att du förstår vad jag menar??

Till sist, fokuserar jag bara på det dåliga? Nej det skulle jag inte påstå, nu det sista har det bara gått bättre och bättre för oss på träningarna och det tycker jag är skitroligt! Jag är inte ens säker på att jag vill ha en annan häst än honom, just nu är det 50/50.

Det går ju att misstolka allt, om man vill.

15 kommentarer:

  1. Din syn på häst är pinsam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din feghet är pinsam, skärp dig nu va!

      Radera
    2. Hur kan ja va pinsam när min åsikt är va den är men jag väljer att vara anonym för att du ska bli extra irriterad.

      Radera
    3. Lägg ner! lätt att vara provocerande bakom en skärm. Säg det med en identitet iaf!

      Radera
  2. Skit i den personen Mony. Hen är uppenbarligen en feg jävel som inte ens vågar säga vem hen är. Ska man basunera ut sina åsikter så ska man också våga säga vem man är, annars kan man knipa igen och sluta försöka förstöra för andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hen är troligen någon som är vän med mig på facebook, då hen kollade in min blogg så fort jag la ut en länk till svar på tal-inlägget där ;) Om inte så har jag någon som följer min blogg slaviskt och vill den det så är det okej med mig! Jag finner den här personens utalande mycket roliga ;D

      Radera
    2. Antagligen. Hen är i vilket fall som helst ganska omogen som inte skriver sitt namn.

      Radera
  3. Tycker att det är synd att det ska bli en sådan diskussion på din blogg. Nu känner inte jag dig speciellt bra, men har ridit några lektioner med dig och tycker inte att du fokuserar på det som är negativt, iallafall inte det jag har hört. Sen kan jag förstå att du tycker att det är skoj med lite andra utmaningar. Så strunta i den som skriver negativa saker om dig.
    Synd att du ska sälja din fina häst. Varför om man får fråga?
    Tina

    SvaraRadera
  4. Står fast vid min åsikt. Kan man inte utföra en specifik sak med perfektion och sunt förnuft så ska man inte vanså dum att man ska tro att man kan skola något i de.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ring mig på 0701481919 så kan vi ta detta privat istället (:

      Radera
    2. Du kan ju uppenbarligen inte framföra dina åsikter med perfektion och sunt förnuft så lägg bara ner innan du gör dig själv till mer åtlöje.

      Radera
  5. Vissa människor är idioter eller beter sig i alla fall så. Bara att skita i. Som sagt, går att misstolka allt om man vill...

    SvaraRadera
  6. Jag förstår inte riktigt, den här människan är ju helknas. Lär man sig inte av erfarenhet längre? Det trodde jag... Klart som fan att man kan utvecklas på en unghäst lika väl som att utvecklas på en äldre häst. Av erfarenhet så utvecklas man väldigt gott av att rida en ung häst. Är man en god ryttare och vet hur man skall leda hästen så går det bra. Antar att anonym är världens mest hästkunnigaste människa så ska nog inte säga någonting mer. TACK OCH HEJ LEVERPASTEJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också att den här anonyma kan allt om hästar och ridning, det verkar så i alla fall ;) Himla viktigpettrar det finns ibland alltså!

      Radera