tisdag 1 maj 2012

Ledig tisdag

Dagen började med att jag och Therese åkte till Svenljunga för att kolla på treårstestet, det var massa fina hästar där(såklart). Det måste vara skitjobbigt för både ägaren och hästen, vilken press de måste känna. Det var ett fux som rev ett av hindren under löshoppningen och sedan inte vågade hoppa mer utan stannade mellan hindren. Medhjälparna såg galna ut med sina snärtande piskor och hästen såg ganska rädd och vilsen ut, det måste ha varit jobbigt med allt folk och säkert en ganska nervös ägare. Den hade en jättefin trav och fick en åtta på den i alla fall. Aja, massa fina hästar i vilket fall!

Det har varit väldigt varmt hela dagen så jag väntade med att rida tills kvällen, efter treårstestet var jag på MyOne och lämnade in elagrigatet på lagning och köpte nytt. Sen runt 18.00 red jag ut med Donatello, det blev "Carlerbäcksrundan".  I början var han stenhård i munnen och stel och konstig men efter 20 minuter så släppte det och han gick helt okej! Jag kom på mig själv hela tiden med att inte trampa ner hälarna, det ska skrivas upp på checklistan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar