måndag 14 maj 2012

Bildbomb med galen häst

Jag hade en himla tur idag när jag valde att longera istället för att rida. Jag hade kort om tid och tänkte då att det går snabbare med longering, redan vid den korta promenaden till paddocken insåg jag att han var stört pigg. Han har ju inte fått motion på två dagar på grund av Stockholmsresan, så det var väl förståeligt. Här kommer lite bilder på varför jag gjorde ett bra val, jag han inte mer än släppa in honom och stänga grinden innan han stack iväg.







Synd att mobilen inte riktigt hänger med och att det blir så suddiga kort. Nästa gång jag inte kan rida på några dagar så tar jag med systemkameran och släpper honom i paddocken!

Jag släppte honom i paddocken för att han skulle skritta och trava lite innan jag longerade med linan, men så blev det inte. Fick inte stopp på honom på nästan tio minuter och sen när jag linade honom så fortsatte han med att bara springa i ytterligare fem minuter. Efter det gick det finemang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar