tisdag 15 maj 2012

Speckad vecka!


Idag körde busschauffören förbi mig, jag blev sen till provet, gjorde det assnabbt och ganska bra tror jag. Sen var det håltimma och då var jag på gymmet i nästan en timma, sen kollade vi estettvåornas föreställnning, sen hem, åt mat och gick ut till stallet.

Jag och Donatello var ute i drygt en timma, vi tog galopprundan och det blev mycket fattningar och galopp i uppförsbacke. När vi kom hem igen så var båda ganska svettiga, äckliga och inte minst trötta. Men ridturen gick fint. Jag släppte ut honom i hagen utan täcke för att det var varmt ute och nu ser han ut som ett lermonster...

Igår fick jag hem en påminnelse om en parkeringsböter som jag inte hade en aning om att jag fått då det inte låg någon lapp på rutan även om de hävdar att de la dit en. 400 kronor för åtta minuter! Och jag som inte har några pengar... Försöker att sälja lite saker jag använder för att ha råd med allt, några veckor innan studenten vill man inte ha mer utgifter än vad man redan har... Glöm inte bloppisen! Det kommer kanske upp lite fler saker där i veckan.

I alla fall, veckan ser ut som följande

Måndag: Ledig, longering

Tisdag: Produktionsprov, Friskis & svettis, galoppträning

Onsdag: Matteprov, dressyr i paddocken, klassfest(!)

Torsdag: Klassfesten fortsätter(sover över, tjoho!), Ellen tränar med Donatello för Jenny, Poetry slam SM i Göteborg

Fredag: Uteritt, SM i poetry slam i Göteborg, fest?

Lördag: Longering, final i SM.., fest?

Söndag: Vilaaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar