fredag 11 maj 2012

Översvämning!

Igår tog jag kraft till mig och gick ut i ösregnet för att rida. Det blev en barbacka tur med mest skritt och lite trav och rundan tog nog 40 minuter drygt. Det var inte så farligt att det regnade när man väl hade suttit upp, man har ju skydd mot det med regnkläder och hjälm, så det är bara om det blåser som man känner av det.

Våran väg var översvämmad(som ni ser på bilden), den brukar bli det när det regnar för mycket och här var det ca trettio meter med vatten. Nu behöver inte vi köra där då detta är nedanför vårt hus, så jag är ganska nöjd. Det blir lite extra träning för oss, dels måste vi ta oss igenom vattnet och dels blir det lite extra träning för Donatello. Det är ju inte lätt att gå genom vatten precis, speciellt inte när det är hyfsat djupt. Jag red barbacka och kunde nästan nudda vattnet med tårna!

När vi var på väg hem igen så började han plötsligt gå i världens finaste(överdriver inte) form! Det blev lätt i handen och han trampade på bra, jag satt där ganska chockad då det kom från ingenstans. Så gick han i kanske tio minuter och sen föll det tillbaka lite även om han fortfarande gick fint. Jag vet inte om jag gjorde någonting eller om det var han som bara kände för det, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar