tisdag 22 maj 2012

Solhäst och träning

Idag har varit en ganska slapp dag, gick upp vid halv nio, tog en banan och tog mig sedan ut på en joggingrunda. En väldigt kort runda på 1,7 km och det tog tio minuter, det är ungefär så dålig min kondition är för sen var jag trött och hade inte klarat mycket mer. Sen var det i och för sig svinigt varmt ute och hela rundan jag sprang bestod av bara backar.. Mitt mål är att i slutet av sommaren kunna jogga en mil på mindre är 50 minuter. När jag kom tillbaka gjorde jag en jättegod omelett på två ägg med lite grädde istället för vatten i den, supergod, till den hade jag färsk tomat skuren i tärningar och lite ceasardressing till det.

Sen åkte jag in till skolan, hade dock inga lektioner men jag lämnade in min samhällsuppgift i alla fall. Sen satte vi oss i parken och åt glass och frysta bär, himla mysigt!

Jag red inte förän vid halv nio på kvällen då det var alldeles för varmt innan dess. I början gick det verkligen skitdåligt, allt var så himla stelt och segt. Efter femton minuters uteritt gick vi till paddocken och så tvingade jag mamma att fota och filma lite haha! Tack<3 Dock gick det inte speciellt bra då heller, det var de sista tjugo minuterna som det började släppa lite och han kunde äntligen sänka sig lite i forme och böja sig ordentligt i högersidan. Innan dess gick han i form några steg och sen upp med huvudet, i form, ur form och så vidare. Det blir mycket lösgörande övningar de närmaste dagarna, hoppas att allt släpper inna tävlingen på söndag bara! Tur att jag har dressyrträning på fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar