lördag 19 maj 2012

Klassfest, SM, fest och en uteritt sen sist

Det har varit ganska mycket det senaste, från onsdag till fredag var jag på klassfest. Det var jättekul! Vi har badat, ätit grillat, druckit, badat bastu, badat i sjön(!!!!), spelat spel, sjungit och spelat ukulele(totalt fanns det fyra ukuleles där som folk hade med sig) osv. Fantastiskt.

I fredags var jag i Göteborg med Therese och kollade på SM i poetry slam, någon enstaka poet var genialisk, en del av poeterna var ganska bra, andra läste texter som man hört liknande tusen gånger förut och en del fattar jag inte hur de har kunnat ta sig till "svenska mästerskapen", de sög. Efter det åkte vi på fest hos Tias, det blev en spännande kväll. Kom hem klockan elva i förmiddags efter tre timmars sömn. Har sovit till och från hela dagen..

Idag har jag varit ute i Äspered där hästarna står nu och red ut en bit, han var skogstokig de första 20 minuterna.. Allt för att Ellen tog med Sivan på en promenad och att de lämnade Donatello alldeles ensam. Han har inga problem med att vara själv hemma, men jag antar att han inte känner sig tillräckligt trygg utan henne när de inte är hemma och hon lämnar honom. Aja, mycket gnäggningar, trippande på stället, försök till galopp och mycket snurrande kan nog sammanfatta tiden från att Sivan gick till 20 minuter efter att vi ridit iväg.

Annars gick det bra, vi övade lite halter och gjorde skänkelvikningar över vägarna. Lite trav och två galopper på en äng som sluttar sjukt mycket, rena rama klätterträningen! Imorgon ska jag dit och rida ut en lite längre bit hoppas jag på! Om vi nu inte tar hem dem imorgon igen, annars tar vi hem dem på måndag.

Nu ska jag sova! Sova jättelänge! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar