måndag 28 maj 2012

Träning med vagnen

Idag övade vi med vagnen, vi fick repetera en del eftersom att det var ett tag sedan vi övade men efter bara tio minuter så kom allt tillbaka. Det gick jättebra, jag hade på selen för att kunna hänga vagnen i den, alltså inte så att vagnen satt fast på något vis utan bara för att det skulle bli lite enklare för Ellen och pappa att dra vagnen. Det gick fint, han drog med lätthet på raksträckorna, men det är lite knepigare att svänga. Vi tog kurvorna riktigt långsamt och tillslut fattade han att det inte gick att svänga "som vanligt" och började svänga med rak kropp.
Sen följde jag med Ellen och Sivan ut en bit, eftersom att jag redan hade selen på honom så passade det perfekt att bara byta till tömmar. Så det blev ännu mera träning för inkörningen. Vi var nog ute i en timma, så jag har fått riktigt mycket motion idag då jag även var ute med hunden i 40 minuter i förmiddags. Jag tror att Donatello skulle gilla att varva ridningen med lite körning då och då och jag längtar efter att kunna sitta i vagnen och åka med. Det skulle vara kul om vi han att köra in honom någorlunda innan sommaren är slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar