lördag 26 maj 2012

Mamma på hästryggen!

Idag fick jag upp mamma på hästryggen och vi red ut drygt två kilometer i alla fall, bra jobbat! Sen tog jag ytterligare en runda och övade lite på att han skulle lyssna direkt på framåtdrivande och förhållande hjälper. tillslut gick det helt okej! Jag fortsatte även med övningarna från igår då man skulle trava i nedförsbackar i eftergift, även det fungerade bra. Jag hade på gramanen men lät den hänga löst hela vägen, till och med när jag testade lite galopp så fick den vara nästan helt hängande. Jag galopperade en gång i varje varv på ett ställe där de i vanliga fall kör runt och hoppar med crossar, där fanns en rundad stig som passade perfekt, det blev som en tjugometersvolt. I alla fall, han tog inte ens stöd på gramanen över huvud taget! Och han föll inte direkt iväg heller.

Det ser inte lika mörkt ut inför tävlingen imorgon längre. Sen siktar jag väl inte direkt in mig på att få några superpoäng på galoppen, men idag var han värd tior rakt igenom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar