fredag 11 maj 2012

Sprickor


Idag har vart en ganska stressig dag må jag säga! I morses var det rep före de vanliga lektionerna, sen var det samhällskunskap, etik och livsfrågor och efter det var det matte. Efter sista lektionen gick vi direkt till stadsteatern för smink och håruppsättning, sen var det genrep direkt. Efter genrepet fick vi som tur var lite tid över, då var jag och hämtade bilen på pappas jobb och när jag kom tillbaka var det dags för peppning och sen premiär! 

Vi spelade Sprickor, ett samarbete mellan våran teaterklass och journalistikklassen. De skrev dialoger som vi sedan satte ihop till en föreställning. Det hela blev ett kärleksdrama på ett bröllop där alla i princip var kära i alla. Jag spelade Tina, brudtärnan som är ett ex till bruden och som sedan blev ihop med brudgummens ex.

Efter första applådtacket så sprang jag och bytte om till ridkläder medan de andra sprang in på scenen en gång till för det andra applådtacket. Sedan sprang jag till bilen och körde raka vägen till Tokarp för att träna dressyr. Jag fick hjälp med att värma upp Donatello, så när jag kom dit var det bara att sitta upp.

Han var mer stel i vänster varv, som vanligt, men det blev bättre undre lektionens gång. Vi jobbade med serpentiner och volter i skritt och trav och sen avslutade vi med en galoppövning som gick ut på att trava in på en tio meter stor volt, göra en galoppfattning, öka volten till tretton meter, rida ett varv där och sedan gå in på den lilla volten igen för att bryta av.(Mony! Glöm för i h*lvete inte yttersidan) Han var duktig, men vi måste träna superduperjättemegamycket på galoppen skaffa oss lite muskler! 

Nu blir det lite tv och sen ska jag packa, imorgon klockan 06.30 åker vi till Stockholm! Vi ska på musikal  nämligen och det ska bli hur kul som helst! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar