måndag 7 maj 2012

Grönbete i 20 minuter

Idag skrittade jag ut på Donatello barbacka med hackamoret. Vi gick upp i skogen där det ligger en liten äng som aldrig används till något och där fick han beta i 20 minuter. Har inte sett honom så sur på väldigt länge som han var när jag ville gå hem igen. Här tar jag honom till världens grönaste äng och vi stannar bara i 20 minuter?! Näe! Vilket sätt alltså! Vi ska dit imorgon förmiddag igen och då tar vi nog med oss Sivan så att hon också får lite extra mat i magen så att hon orkar med en ridtur på eftermiddagen.

Imorgon kommer hovslagaren vid nio och jag hoppas att hon är klar så att jag hinner iväg en tur innan skolan börjar. Jag tror att jag måste ta bussen vid tolv någonting, så det ska jag förhoppningsvis hinna! Idag anmälde jag mig till dressyrtävlingen på Tokarp i slutet av maj, det blir LC den här gången!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar