tisdag 8 maj 2012

Dagens träningspass!


Red i paddocken idag och han gick jättefint! Det gick bättre i höger varv än i vänster varv, i vänster var han mycket mer stel. Vi jobbade mycket med lösgörande arbete och red mycket på åttvolter. Jag hade gramanen på honom, men behövde knappt använda den i varken skritten eller traven. Jag testade galopper i båda varven, i höger varv gick det förvånansvärt bra faktiskt! I vänster varv har han svårare att balansera upp sig själv och lutar inåt och springer mer. När jag väl lyckas få igenom en förhållning på yttertygeln så orkar han inte bära upp sig själv och bryter av. Vi måste fixa lite muskler skulle jag tro! Både till honom och till mig...

Försökte mig på att filma lite när jag red också, är nyfiken på hur det ser ut från marken. Dock hittade jag inget bra ställe att ställa mobilen på, tillslut fick jag ställa den på ett cavalettiblock som stod mitt i paddocken(med bommar och sånt på sig, ville inte flytta det då det inte är min paddock) så man ser oss ibland och ibland hör man travsteg men det syns inte på filmen osv. Kanske kan klippa lite i den och lägga upp den här, men det får bli ett senare projekt, för nu måste jag gå till bussen!

Jag köpte förresten B-vitamin till honom i lördags efter att ha fått tipset om att ge honom det så att hans vinterpäls försvinner snabbare. Jag tror faktiskt att det fungerar! Både igår och idag så har borstarna blivit fulla av hår och jag tycker att hans päls ser bättre ut och har en bättre glans(kanske inbillar jag mig, eller så är det  allt glansspray jag använt på honom....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar