torsdag 3 maj 2012

Massa nyinköpta saker och ett okej ridpass

Idag var det träning för Jenny och det gick ganska bra. Har fått många tips som jag ska tänka på framöver. Bland annat(skriver ner mest för mitt eget kom ihåg) får jag inte sitta och segdra, då blir han bara starkare. Det är korta snabba tygeltag som gäller och de får inte vara för starka. Innertygeln får bara gå åt sidan och inte bakåt. Bättre tempo! Skänklarna längre fram. Börja med ytter tygel och fortsätt med inner. Använd graman i ca en månad, speciellt vid galoppen då han inte riktigt har muskler för att själv hålla balansen, tills han har börjat sätta lite muskler. Köp B-vitamin och ge honom! Och så vidare.. Som sagt, mest kom ihåg för mig!

Dagens outfit var helt ny! Var på Hööks utförsäljning idag och köpte tre schabrak, två par ridbyxor, ett linne och en t-shirt för endast 250 kronor! Kan visa bilder på det jag hade idag och resten får ni se i helgen!

Länk: Ridbyxa Crown CRW
Ordpris: 499 kronor
Köpta för: 50 kronor
Passform? Kalasbra!
Nöjd? Ja!








Länk: T-shirt Basic CRW
Ordpris: 79 kronor
Köpt för: 15 kronor
Passform? Bra, men lite lång, den har rullat upp sig på bilden.
Nöjd? Ja!







Länk: Det fanns inte kvar på Hööks hemsidan, men hittade ett likadant i Myrans blogg, detta köpte jag också men det jag har på bilden är mörkgrått.
Ordpris: ?
Köpt för: 40 kronor
Passform? Det låg helt okej under dressyrsadeln!
Nöjd? Ja!!

1 kommentar:

  1. sv: Det betyder att man inte ska kunna starta i en lättare klass än man brukar tävla i bara för att få högre procent och på så sätt ha större chans att vinna titeln. Och det gäller tävlingar på Tokarp. Vad man har placerat sig på innan spelar ingen roll. =) Stallmästaren är alltså den som har högst procent av alla startande i LC, LB och LA. =)

    SvaraRadera