tisdag 1 maj 2012

Inte halt men smal

Sivan är inte halt längre! Kalas är vad det är! Så nu ska hon få börja gå ut på lite skritturer, det blir hon nog glad av, nu har hon ju bara stått och tråkat i hagen. Dock är hon ganska smal fortfarande, men jag tror att det är en kombination av fällning av vinterpäls, ingen motion och att hon eventuellt kan ha mask som har gjort att hon har tappat en del i vikt.. Allt detta håller på att åtgärdas nu och jag tror att hon inom en månad kommer att se okej ut igen!

Donatello är ju också lite smal, men båda hästarna var såhär förra året också och det löste sig på våren igen, så det gör det nog nu med. Men å andra sidan så vill jag ju inte att de ska se ut som de gör nu, vet inte hur vi ska göra nästa år? Tjockare täcken? Mer mat?(det är jag dock tveksam till då de har fått sjukt mycket mat utan att det har hjälpt) Avmaskning? Förra året hade de nästan ingen mask alls och de var smala ändå.. Jag blir galen!

Aja, vi kommer att lösa detta, nu när det har börjat bli varmare(idag var det ju nästan sommar) och dessutom så är det snart sommarlov! Eller nej det är det ju inte... Jag kommer aldrig mer att ha sommarlov, i sommar ska jag jobba och sen har jag ingen aning om vad som komer att hända till hösten, den som lever får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar