söndag 6 maj 2012

Uppdatering av målen för 2012


Den 17/1-12 skrev jag upp mina mål inför 2012, jag tänkte gå igenom dem, stryka de som jag klarat av och eventuellt lägga till några nya.


Kortsiktiga mål 2012
-Börja att arbeta mer efter hältan och komma igång på riktigt igen. Nu har vi precis börjat med lite galopp korta sträckor en till två gånger varje uteritt.(Han är helt okej i benen nu!)
-Rida en LD:3 clear round på Tokarp den 12/2.(Fick 63,9%, startade sedan en gång till den 25/3 och fick 69,4%)
-Börja träna för en tränare i dressyr igen.(Jag har börjat i en dressyrspecial varannan vecka på Tokarp för Lena Magnusson! Har även tränat en gång för Jenny Persson och eventuellt blir det någon mer gång om Ellen inte kan. Ellen tränar varannan torsdag för Jenny, men nu har hon skadat sitt knä och då får jag träna extra!)
-Lära mig att longera och tömköra "på riktigt", nu kan jag bara grunderna.(Inte än, har inte hunnit att ta tag i det)

Långsiktiga mål 2012
-Starta en clear round i april i distans 4 mil.(Har inte haft råd att starta)
-Tävla i distans 5 mil.(Inte heller uppnått pga brist på pengar, jag tar bort distansmålen för i år)
-Bygga upp muskler och få ordning på galoppen.(Vi jobbar på det)
-Starta en LB på någon utav Tokarps dressyrtävlingar.
-Göra snygga rundor i hoppningen på 70 cm(Nu har vi klarat en runda felfritt! Men den var väl inte snyggast i världen, så målet står kvar)
-Införskaffa en rockard.(Det har vi köpt!)
-Ev. starta på 80 cm.
-Ev. tävla på någon annan klubb än Tokarp(förutom i distans då).

Mål för mig 2012
-Ta studenten!(vilket jag är säker på att jag kommer att göra, haha)
-Skaffa mig ett jobb(om så bara ett sommarjobb)(Fått städjobb i sommar på BTs tryckeri)
-Göra högskoleprov
-Fortsätta med träningen(på Friskis och Svettis)
-Bygga upp mina rygg- och magmuskler så att jag slipper ha så ont hela tiden



_____________________________________________________________________________________________


Här är den uppdaterade listan av mina mål:

Kortsiktiga mål 2012
-Få bort den där himla vinterpälsen och frisera och tvätta honom!
-Lära mig att longera och tömköra "på riktigt", nu kan jag bara grunderna.
-Lära oss att göra snyggare övergångar mellan halt-skritt-trav.
-Jobba mycket med galoppen. 
-Bygga muskler.
-Få ordning på min sits.
-Vara med på några hopplektioner.

Långsiktiga mål 2012
-Starta LC på minst en av Tokarps dressyrtävlingar och få minst 55% första gången och andra gången över 60%
-Starta en LB på någon utav Tokarps dressyrtävlingar och få minst 50%
-Göra snygga rundor i hoppningen på 70 cm
-Starta på 80 cm CR.
-Tävla på någon annan klubb än Tokarp
-Införskaffa en svart hoppsadel.

Mål för mig 2012
-Ta studenten!(vilket jag är säker på att jag kommer att göra, haha)
-Göra högskoleprovet
-Fortsätta med träningen(på Friskis och Svettis)
-Bygga upp mina rygg- och magmuskler så att jag slipper ha så ont hela tiden
-Bli bättre på att planera och följa mina planer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar